Yes, I'm moving on

Hejsan Alla läsare. Nya friska tag har utlovats och kommer att efterlevas på ett ganska normalt sätt... inget skall överdrivas, men nogsamt följas.

Har idag hunnit med att vakna till tuppens jamande och bestämde mig då för att utfodra den. Jag kokade in lax till  katten och till mig själv. Lax innehåller lyckligvis omega 3 som man behöver för att klara kalla dagar som dessa.... en fem kilometerspromenad iraskt tempo gjorde att jag fick lite vitt friskt ljus in i mina ögon vilket då kan hjälpa mot nedstämdhet och ger massor av D-vitamin. Ögonfrasarna detoxerades genom att frysa lite lätt å återfukta kinderna av salt, det rann från tårkanallerna.

Väl ute mot turens slut lästa jag på kioskens löpsedel att det väntades in sibirisk kyla till Sverige,,,, hujaligen då kom man i lite chocktillstånd och endorfiner rusade runt i kroppen som.  Denna 22 gradiga kyla kändes då  ganska behaglig.

Inne igen har jag sedan ätit en fantastiskt  laxssallad med grape och valnötter och systematiskt tränat mig igenom mitt Rehab.program som Helena Widd noga utarbetat. Jag hoppas att resten av dagen kommer vara lika behaglig och jag skall dricka två olika sorters rooibos theer och käka mellanmål om ett par timmar.

I'll be back- and I'm gonna be stronger now

Kommentarer
Postat av: Anonym

....och kanske får jag bjuda på lite ingefärste? sägs vara nyttigt.....

2010-01-08 @ 05:46:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0