Torsdag idag

Eleverna på Domarhagsskolan är fantastiska, de var tålmodiga, intresserade , positiva, och lyckades i sista matchen i Futsal-sm att heja på ordentligt. Men, tyvärr så räckte detta inte alls ända fram, de vann inte. Vi lyckades även att hålla koll på att alla kom och gick som de skulle, vilket var bra när det handlar om så många elever.


Idag hade jag tänkt mig lite inomhusspänst med Dalaporten i klockarskolan, men hoppar detta nu eftersom div. 1 laget spelar match mot Tumba hemma kl 7. DEt är kul att ha tid att titta på de få hemmamatcher som är och det gör en glad att se dem spela, hoppas att Lollo får ngra spelarminuter... hon trodde att hon skulle få börja idag. Vem vet? Vi har förhoppningar.

Istållet för att inte lata mig och skita i all träning som jag förutsatt mig så har jag promenixat  till kopparhallen i morse, i raskt tempo och skall nu snöra på mig skorna för en löptur i nejderna Borgersväg, Axelsbo. Måste bara se till att lasagnen i ugnen är varm tills La Famiglia kommer hem från skolan. Maken som har varit ledig har stått för all frukt- och grönthandling under dagen vilket jag kommer att njuta av i ngra dagar tills den är slut, verkligen skönt att slippa detta betyr. Tänk vad mkt tid folk lägger på att fixa  mat under en livstid, åka till affä , lyfta, bära, betala, lyfta, packa, bära, åka, bära, lyfta, packa..., tilllaga den , diska, plocka, kompostera, köra. Nu har jag sparat massor av tid, jag ägnar mkt tid till matlagning annars, brukar säga hemma att de kan äta macka eller flingor eller oboy, men det går inte när de tränar. De behöver energi. Energiförbrukare som de är.


Min mat har funkat bra, får tummen upp. ( får inte skriva nice förlLollo.... annars har det varit nice!) Inget småätande, rimliga portioner, mkt vatten och inget smuttande på vin som Tina uttrycker sig.  Helgen skall vara i
H2O:s anda.

Kommentarer
Postat av: tina

Bra Bellur att du smuttar på h2o istället =)

2010-01-21 @ 19:58:25
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: erica

Va, har Tina sagt "inget smuttande på vin"? Hon gjorde mer än så hos oss igårkväll...ha!

Bra att du jobbar på träningen! Jag var inte heller på spänsten...körde långpass med Annica! Ska börja gå länga promenader med Jerry kvällstid! Han behöver gå ner i vikt;)

2010-01-23 @ 21:14:12
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0