The soul selects her own society, then shuts the door

En amerikansk diktare,Emily Dickensson, har fångat min sinnesstämning i dag, nästa vecka blir det kommmentarer från  Silvia Plath, en bra fförfattarinna som tyvärr dog ngn gång på 60-talet. Ta med diktboken Eva så skall jag fylla på den så den blir som ett klotterplank <3 


Full av iver inför helgen har jag laddat inför nästa arbetsvecka oxå, om man är förberedd för båda saker tänker jag att jag är nöjd med mig själv och kan ha gott samvete. Den sabla kopieringsmaskinen som jag är beroende av, jo... ni läste rätt man kan vara beroende av apparater... funkar inte så man få springa runt på skolan för att hitta ngn som verkligen fungerar. Deesutom har jag teknikproblem och får slita lite extra för det...

Kosten har det gått bra med idag... mkt nöjd av det och ber en stilla bön om att det skall vara lika frid o fröjd nästa vecka. Idag har jag tränat backträning och det var mkt segt,  därefter fick jag promenera i 5 km fast jag var svett och kall. Nu laddar jag med att titta på skidor och lapa lite öl... vilket inte är bra.. men jag njuter med maken i soffan innan jag skall bort till Nymans på lite förträff.

Frukost - afil och müsli, kaffe, kolsyrat vatten, ingefärste, inflammationsdämpande
mellis - vatten, ingefärste, banan
Lunch- blandsallad, bönor och kött, kaffe, mera te.... känns underbart i kroppen, man blir varm...
mellis- vatten och proteinshake.
Till kvällsmat blir det ost och skinkfylld biff med sallad o vin. mmmmasssa vatten givetvis.

Måste hem i tid för att sova... ja, jag vet att jag är nördig men gammal...I morgon fyller jag på med berocca.
Det kommer att visa sig i denna dagbok att jag har alldeles för stort intag av alkohol, kanske har jag leverproblem.... men jag skall på 40-årsfest hos Lindgrens, kompisen fyller år och massor av trevliga människor kommer att vimla där. Längesedan man såg vissa............ en glad dag . Jag avser att ta det lugnt, jag skall ut på springtur i morgon, släpar mig i kuperad terräng runt strandbacken/månsbo,  På söndag blir det en timme maskinträningi form av step.


Kommentarer
Postat av: tina

Bra att du kommer igång med träningen, det behövs om du ska smutta på vin var och varannan dag ;)

2010-01-15 @ 20:24:18
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: Eva

diktboken ligger på brevid mitt skrivbord och väntar på att fyllas med kloka, vackra, tänkvärda eller bara enkla ord

2010-01-16 @ 08:35:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0