I morgon är en annan dag

Måste v'l göra bot och bättring på gårdagen, hade lovat att skriva min kost och rörelsedagbok och failade totalt på det. Men även den bästa... nåja, nästan bästa mamman kan faila på tidsavvikningar.

Har haft en fantastisk start på dagen vad gäller mat och rörelse, fullt svängrum i korridorerna. Avvärjt minst två besvärjelser och slagsmål, fast ändå klarat att röra mig på ett smidigt sätt i klassrummet. ;) Utomhus har jag inte varit mga sekunder men ser morgondagen som en hayleyskomet på den fronten, en brinnande flamma alltså.

Frukost -  Morgonen startades upp med en tallrik havregrynsgröt med kanel och mjölk, en stund senare ingefärste och kaffe
mellis - 8  oliver, ingefärste, ett äpple, vatten.
Lunch-  fisk med grönsaker och bönor, kaffe, vatten
Mellis - ett kokt ägg, vatten
Kvällsmat- kycklingpaj, sallad, saltbröd, två  skedar med glass............... nu till det kanske tvivelaktiga.............................................................. 4 vinprovarglas med Pinot Noir, Zinfandel, Sirah och avslutningsvis ett syrahvin... flera glas vatten, dricker vatten nu.... måste varit mkt salt i maten vi bjöd på Maggan å jag.

Jag lovar bättring på vinfronten, i veckorna, hualigen, men jag hade alla rätt på provningen i alla fall , 4 av 4. Det är en vinst i sig. Tobbe vann. Det var skitkul. Vi blev varma i kropp och knopp och kul att ses. Isak-mannen kom aldrig med idag, vilket vi sörjer men han antar nästa vpr vecka 10.  Fram till dess skall jag prova Carmeneredruvan.... där finns det otroligt få viner. Har bara HITTAT TVÅ SORTER PÅ aVESTAS BOLAG+ EN BAGINBOX PÅ EN LITER.


Kommentarer
Postat av: tina

Man får synda, en gång i veckan. Bra att du dricker vatten. Kram

2010-01-13 @ 22:30:53
URL: http://tinabakkenedback.blogg.se/
Postat av: erica

Ser bra ut med matandet! Men motionen, hur går det med den...räcker korridorer och klassrum för alla rörelse? Kram

2010-01-14 @ 15:31:05
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: blombella

nej, röcker inte långt men hann inte med mer, var på skolan hela dagen tyvärr.... gick upp för sent få bli min kommentar

2010-01-14 @ 18:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0