Foortfarande vinter ute

Lördagsmorgonen inleddes med  handbollsmatch i kopparhallen, u21 laget spelade så naturligtvis var jag där och tittade på. Drack mitt förmiddagskaffe där-

Det går inget vidare för ABHF på handbollen ... inte för div.1 eller div.3.... t om killlarna förlorade. Gillar inte heller all träning som man måste lägga ner för att vara med i alla lag. Ofta  är det dubbelträning med handbollen och dubbelträning i skolan med handbollen och skolidrotten... kvantitet är inte kvalitet alltid.

På lördagen spenderade jag två och en hlavtimme på Salong Hårfager och när jag gick hem så hade jag ny frisyr och ny färg. Ack ja, håret har betydelse för själen, har haft det i alla tider för människor ... mer betydelse för kvinnan kanske än för mannen men idag har männen oxå satsat på risyrer och blivit mer medvetna om att håret säger en del om personligheten.

Luoise och Jonte gjorde köttbullar för glatta livet och de var uppriktigt sagt trötta på att de  fick ägna två timmar för att göra dem klara... men de var mkt goda vilket beror på att inte jag gjorde dem. Ngn annans mat är alltid godare.


Sedan förberedde jag och blomman för fyra olika thai-maträtter till kvällen, kyckling med redcurry och bambuskott, kyckling med paprika och cashew. Heta räkor med lime och basilika.Vegetarisk wok med ostronsåsnudlar. 

Robinson är ngt jag alltid ser på, fast nu är mina favoriter på den hemliga ön. Hejar på Mats Thelin och avskyr Jimmy Führ- Robinson -führer.

Nu skall jag sluta titta på skidåkningen och ut på en motionsrunda med maken. 

Arbetsveckan är hektisk- massor av extratimmar inbokade under arbetstid och efter arbetstid. Kör hårt tänker jag göra så blir det lugnare sedan.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0