Då har ledigheten gått mot sitt slut

Det är bara att kavla upp ärmarna fför nya tag på jobbet och det är bara att dra upp dem så höget det går så att man kan gräva lite i grytan. DEt finns massor att göra och massor av måsten. ÅP, planeringar, möten, föräldramöten, uppföljningar. Men vi får börja i sakta gemak. Vi skall starta upp ett projekt på svenskan som kommer att ta sin tid i planering och genomförande, jag skall undervisa en ny klass i år 7 och måste bygga en relation med dem, dessutom skall eleverna i år 9 eng få fördjupa sig i gymnasieboken. Jag fick inte ro i kroppen utan var till jobbet för att skriva ut material och fixa powerpoint och hämta läromedel. Alla lärare borde få göra avdrag för en hemmaskrivare i sin deklaration- vår förtroendetid gör att vi måste arbeta hemma-  ... hatar att min inte funkar.

Men det är skönt också med jobb, att bita i ngt tufft och lite knöligt, men jag har som nyårslöfte 2010 att inte prioritera bort mitt privatliv till fördel av jobbet- man skall ha ork kvar hemma. I år måste jag göra mina armövningar noga, lyfta och bära rätt. Göra allt för att verkligen bli frisk i armarna och på allvar komma igång med löpningen.


Som livet är idag så lever jag bara ett njutningens liv med god mat och massor av matlagning. Jag gör ofta så att jag lagar mat efter recept som jag önskat prova en längre tid. Men alla reccept det är gjort nu och jag kan ägna mig åt att äta för att leva istället. På måndag skall jag leva nyttigare på vardagarna.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0