En onsdag, ganska olika andra... i alla fall på jobbet



Sanslöst vad tomt man kan känna när man kommer till jobbet och alla kollegor bara är borta... man jobbar på, sorterar saker , svarar i telefonen, kopierar, fyller i papper, städar, hjälper slarvpellar med pennor och sudd. Fördriver raster med att fika i skåphallen med eleverna, städar ännu mer i skåphallarna med eleverna och umgås med elever. Jag har haft en väldigt bra dag. Tur att de varit borta så jag fått lite egentid och kvalitetstid, eleverna har gjort att jag valt mitt yrke.

Kollegorna är en bonus. Man blir glad varje dag helt enkelt. Jag har haft ett lyckat sv-prov idag oxå som alla klarade med glans även om mitt krav inte var skyhögt, ibland vill man testa av hur sina egna lektioner verkligen är, kan de det som jag lär ut?  ja, man får tid för reflektion ibland.


Idag har jag inte sprungit eftersom jag behöver vila efter kroppssdragningar, akupunktur och massage igår hos Marlene i går. Jag är trött på att ha ont och vill bli frisk, men tror att jag kan starta träna igen på fredag eller lördag. Jag har fått lite övningar som jag skall köra och de känns dryga men bra... för kroppen, eller rättare sagt armarna.


 Jag funderar på att förlänga träningssäsongen nu genom att köpa kort på badhuset, Blomman och jag skall till Göteborg och springa på våren och måste därför planera för december och januari's träningsdagar som kan vara kalla. Dessutom skall vi köpa en bra pulsklocka, en sådan som Erica har. Jag tror att hon har en inbyggd röst som säger till när hon skall springa fortare, därför tror jag att den skulle passa mig ;)

Det är soffan som gäller och Idol, skall bättra mig med bloggen... 

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi är borta för att vi vill känna oss behövda och efterlängtade....nu har du bekräftat den biten så imorgon dyker vi upp igen.....

2009-09-30 @ 22:05:59
Postat av: erica

Tjena...min klocka är kanon. De har den på elgiganten just nu, till jättebra pris...den har inte bara inbyggd röst...den har inbyggd fartgaranti...när man inte orkar, så tar klockan vid! :)

Kram till dig kära goa vän och kollega. Du är ursnygg i brillorna! Pudding

2009-10-01 @ 21:28:49
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0