Bellas Cookalong

Sitter ugglandes framför tv;n med ett program som jag sett fram emot, matlagning, Men vad trist det blev. Här har man skrattat, njutit och flinat åt Gordon Ramsey med samma idé. Det hör blev inte lika kul. Kopia, kopia,kopia.

Bättre vore det om vi gjorde detta på Domarhagen, hade cookalong å kockade skolmat, använde flera kök, involverade kidsen som kunde laga och ta instruktioner från webcam. 

Bäst att saluföra mina idéer, färdig budget, samordnat och engagemang, det blir det tror jag skulle bli succe och modernt. Vi skulle kunna skippa Hemkunskapen helt och få hjälp i skolköket, två fördelar...

Hoppsan nu är Gordon i bild igen, han e charmig och härjig goch jag gillar det. Han har samma problematik som jag. Yvig i rörelserna, nyskapande och medelålders. Tina hon är inte lika rolig och burdus som Gordon och hon blir inte lika rolig när hon säger,,,, thhhaaa liiiite méeer vijn ...flickår^
ok, maten blir bra och ser god ut som hon lagar.

Nuu skall jag förbereda mig inför styrkelyftet av mina ekologiska grönsaker, med kärlek odlat i Borlänge. Tacka vet jag Domarhagens egen matTina.

Hade detta program varit på lördagen hade jag följt MatTina och sett om jag hann före henne med rätterna och hoppats mina blev godare än hennes...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmmmm, du tycker att man ska skippa hemkunskapen det enda ämnet där eleverna får kunskap för livet. Jag tror nog du pratar i nattmössan nu eftersom vi eller iallafall jag är engagerad och mina elever likaså. / Mia

2009-09-09 @ 17:09:06
Postat av: blombella

Japp, du är en toppenlärare och vän. Min tanke var att man på Hk skulle bistå mattanterna. Det skulle de göra med bravur... tänk själv... bakvecka, alla klasser bakar.

Fantasin kan flöda

chiao

2009-09-30 @ 19:30:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0