Kitchen Island or not?

Jag har märkt att jag är en effektiv person och kastade mig genast över matlagningen och tikkakryddan som dominerar dagens kycklinggryta. Hoppas att den går hem hos familjen, kanhända lite starkt... men det börjar bli kallare ute så det är bara att öka kkryddandet och öka kroppsstemperaturen.

Jag har nya projekt på gång... en köksö, en stor svart, med svart bänkskiva och svarta pinnstolar till... men jag har funderingar kring bredden. Allra mest skulle jag oxå vilja ha två gasolplattor inbyggda i ön ... kanske kan jag  charma blommman till det, även om det är tveksamt, han ser inte nyttan med detta. :Alla önskar sig en gasolspis med riktig fart på kokeriet... hastigheten är mkt större, etc det går inte hem....  

För visst behöver han en köksö han med? Skruva skåp kan jag göra. Beställa bänkskiva kan jag göra, faktiskt oxå betala... men han måste hjälpa till så det blir snyggt. Han är bra på sånt. Vi är ett bra team han och jag med all rust som vi gjort. Fast Blomman arbetar aldrig om det är trist, s¨, jag får bjuda på thaimat, köpa tidning och erbjuda trevligt sällskap om vi arbetar en kall vinterdag i vår stuga. Det är där köksön skall bo.


Dessutom måste jag ha hjälp att bestämma mig om göteborgsvarvet... bestämma mig till i morgon, 2.2 mil. klarar jag detta? jag menar att springa så långt... om man är trött vid 13 km... hur klarar man det?
Blomman vill, men jag är orolig att jag inte klarar det...fast jag klarade inte ens mer än 7 km förr.....  
-tankarna hopas i en obesvärlig rad. Llivet är okomplicerat... just idag


Kommentarer
Postat av: tina

You can do it Bellur ......

2009-10-13 @ 21:33:44
Postat av: blombella

Skulle behöva vara lite mer uthållig och lite djävlaranamma. Skall flytta till finlandelr bara ta en kryssning dit.

2009-10-14 @ 18:29:39
Postat av: erica

Det klarar du! hELT SÄKERT! Oj Caps åkte på...kom igen nu, lägg upp träningen smart så gör du en finfin tid på Gtbgvarvet! Kram

2009-10-15 @ 22:01:14
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0