Kanelbullens dag

Visste inte att man måste statushöja kanelbullen och ge den en egen dag... men idag är det bulldag och många firar detta med frosseri i lagoma doser..

Jag har varit in till grannen för att äta chokladkaka och dricka kaffe, Saratjejen åker nämligen tillbaka till Kalmar där hon pluggar. DEt är konsttigt, de små fåglarna lämnar boet och flyger till egen holk. Snart drar Louise. Kul att det blir så men ganska sorgligt tomt ändå. Som Margaretha sade, det blir liksom lagomt att likt en fågel putta ut dem från boet. Då utan barn planerar vi vuxna nya äventyr utan barnen och vi skall hitta på ngt kul med Söderlunds nästa helg,,,,, jammi. Resa med shopping och mat eller bara god mat och chockerande gott vin.... Jag suger på detta.

Har inte hittat ngn resa ännu men det kommer väl, kanske har fått stuga i fjällen men det beror på om jag får kompledigt sista dagen av skolan, jag får avstå cabarae'en då... nja, Orsa kompaniet lovar inget bestämt hur tankarna går på Blombella.

Jag har lagat mat till Eva idag, vi ska turas om att laga mat i veckorna till jobbet. Skönt för oss. Jag har lagat ugnsbakad lax med citronsås.

N u väntar Kopparhallen, där jag tar en kaffe och tittar på handboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0