Inte länge sedan...

Jag har lagat mat till familjen... stuvade makaroner och falukorv, hackat sallad så det står härliga till och tagit fram fintallrikarna.Det är så att Stina har mysmiddag med sin syster och pojkvänsenare ikväll... lite paket idaG redan och födelsedag i morgon. Det kallas fför moderligt fjäsk. Idag skall yngsta dottern träna me de stora tjejerna på handbollen, det går bra på handbollen. Gjorde fem mål på sista div.2 matchen. Bara hon tycker det är kul säger jag.

Fantastiskt vad fort tiden går när man har barn. Den yngsta blir 16 år och jag minns det ögonblicket helt klart, när sjuksystern kom in till mig och sade att 'tyvärr så kan inte din man delta ngt mer på förlossningen eftersom han är avsvimmad ute i luftslussen på operationssalen. Så var det då, han är bättre rustad i dag med blod och läskigheter...lr?

Det snöade den 22:a oktober för 16 år sedan, dagen efter operationen och jag satt i vardagsrummet med kaffe och smärtor efter snitttet. Louise var så kär i sin syster från start... som hon envist framhärdade var en bror.... idag tror jag att hon inte visste vad det var för skillnad alls .... hahah.

Viggo var Stinas namn från början, men när Lollo valt viggostina som namn så blev det naturliga namnet Stina bara. Morfar  Olle kallade henne envist för Kristina och vi vägrade, för det var en Stina från start, en ganska dryg ögonsten. Klotrund, blond och ganska högljudd.

Idag är det en annan person som jag känner till, som Agrell sade beskrivande;  ngt glittrande i ögonen. Ja, ngn som älskar sin syster och Sebastian och alla som hon känner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0