Handlingen avklarad

Hann så äntligen med lite handling, lika drygt varje gång... ändå måste man för det ekar i kylskåpet lite av och till om det inte fylls på. Hemma är allt på gång, läxor och föräldramöten, utvecklingssamtal och snart rullar mina egna igång.

Har lagat köttgryta med lagerblad och kryddpeppar, fick lax till lunch så i morgon tror jag att man får laga omelette lr pannkaka till la familia.

Idag är Tinas cookalong på tv oxå, tror att jag eventuellt skall se på det med Anna och slötitta och skratta. Kanhända finns ngra husmorstips som vi kan ta del av.

Idag har Landstinget Dalarna skickat ut ytterligare krav till den redan kompletterande reseräkningen för Stina ... nu kommer krav på uppgifter från läkare som styrker att Stina besökt ögonkliniken akut och därför behövt åka bil dit. Totalt har jag skickat in fem kompletterade uppgifter och nu kommer ett nytt direktiv. Vrfr inte bara säga att de inte vill betala ut. Byråkrati och mina portouppgifter kommer att jämnas ut med reseräkningen.

Puh, varför gör man inte en blankett tydligt så man i förväg får veta vilka uppgifter som skall lämnas in? Man ändrar hela tiden för att säga att det fattas och sen fattas det. Ingen annan än jag orkar med detta. Kollegan rev sitt papper i bitar och skickade in dem i bitar, kompletterade   ;).  Jag kommer att ringa ögonmottagningen i morgon.


Nu är båten inne i garaget och sommaren är över... nu väntas vintern.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0