Smått och gott... i livet

Idag har jag roddat mycket i skolan, rättat svenskuppgifter, satt betyg. Massor av läsning är det faktiskt och man blir otroligt stolt över hur fina uppgifter som det raskt trollas fram. Deckargenren har stått på skolmenyn och det har verkligen gått hem, man har skrvit suddat, diskuterat i ett, på måndag skall de sättas på pränt i datasalen.. Nu väntar ett arbete i sv/ so  för år 8 där eleverna skall göra en värderingsuppgift/ argumenterande,  inom personliga intressanta områden såsom trakasserier, jämnlikhet, idrottsvåld etc. Hoppas det blir bra områden. Man får varva muntligt och skriftligt med egna reflektioner, inte bara berätta för det är det som alla gör. Tycka till,
Skall fila mer på innehåll och form.

Hinner med att slötitta på kosovo och sverige i handboll, mkt handboll blir det här hemma... i helgen spelar kindereggen i Stm och i Eskilstuna, hoppas det blir bra match och att vi kan åka med till Stm.

Tapetseringen hos mamma och pappa gick bra, även om jag tror att de skulle vilja ha en till fondvägg uppsatt, men jag tror att pappa vill ändra och rusta inne i vardagsrummet och köpa ny soffa och ny belysning. Det gillar jag. Varför inte ha det snyggt hemma när man är pensionär och bara vistas i hemmet.

Träffade bästa vännen iag och fick snacka lite, hon känner sig lite krank och har ett knä som gör ont. Dryg, drygare, drygast... med värk. Jag vet, jag är störd av det och är en plåga. Nästa vecka skall det vara slutvärkt. Idag har jag tagit voltaren och alvedon.

Jag har hämtat massor av gröna tomater från växthuset i stugan, skall lägga dem mörkt så att de mognar. Sedan skall jag rosta dem och lägga in dem. Mumma till kött
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0