Födelsedag, hurra, hurrA, HURRRRAAA

En bra dag har det varit. Stina fyller 16 år idag och vi har nyss kommit hem från förarutbildningen på bilskolan. Både Peter och jag skall vara övningsledare så att vi senare kan övningsköra med henne. Mannen som höll i den mkt långa kursen var duktig tycker jag för han lyckades hålla alla oss intresserade under 3.5 timme.



Så fick man äntligen träffa farbror doktorn ... som konstaterade inflammation i armarna. Kunde vem som helst fatta utan läkarutbildning... armarna är kokheta,ömma, tunga, och svåra att hålla i utddraget läge. Inflammationen har gjort så att mina armar, fingrar rygg och nackmuskler dragit ihop sig när jag har haft inflammation. Det är kärringvarning med jag är glad i alla fall. Man måste massera ganska brutalt... det kan jag inte fatta däremot. 

Bara att jobba med musklerna ... jag har slappa leder med lite muskulatur runt muskelfästena... därför har axel och knä åkt ur led flera gånger. Nu skall jag ha sjukgymnastik...
Går dit och får träningsprogram .... numera skall man själv i dialog med sjukgymnast snickra ihop behovet... men sedan skall jag till gymmet för där är det ganska skoj.

Inflammationsdämpande, zongel och armstöd skall anväändas i en fjortondagars period gänger 2.


Äntligen skall värken bort. Han sade inget om springningen...  :) NICE.

Kommentarer
Postat av: erica

Bra att du gick till läkaren. Man skall inte gå och ha ont i onödan. Bra också att du bestämde dig för sjkgymnastik. Nu gäller det att träna upp musklerna runt de slappa lederna.

Och så lite löpning.

Kram

2009-10-22 @ 05:45:17
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0