En hedersmedlem är född

I torsdags ballade vår bokcirkel verkligen ur... Vår vän Anna fick en hemska magsjuka, diarre och spyor, den godda stämningen förbyttes till mer medlidsam. Vi andra gav blickar till varandra, hon hade bara fem veckor kvar till datum då hon verkligen skulle föda.......... Det var dags...

Värkarna kom tätare, Erica och jag och Maggan förstod allvaret. Anna hävdade att det var magsjuka, vi visste att det var annat.... hon vile inte åka bil. Vii ringde ambulans och åkte direkt till Falun för att föda. Maggan följde med i ambulansen, Erica och jag åkte efter i egen bil för att på ngt sätt hämta hem Maggan och kanske Anna.  Framme i Falun så var hon öppen 8 cm. Födseln var ett faktum.

Anna födde barnet iklädd DH high-tröja och Maggan klippte navelsträngen... Ute i väntrummet började solen att skina över oss... kanske var jesusbarnet nu fött. Man blir stressad när ngn har så ont, Erica och Maggan var lugnare än jag var kan jag säga... skönt med coolingar i krislägen. Kul var ute i väntrummet där den annars så kvällströtte Erica stundtals sov med ena ögat. Vi var i behov av sömn och kaffe, men jag försökte liva upp oss med lite  roliga gåtor och översättningar... inte lika roliga i dag hahahahahhaha.

Troligen är detta en ny Anders Svensson, en skolchef, skolmedveten, förlöst av lärare och personal på skolan, Anna vägrade till att börja med inse faktum då hon skulle föda. Hon hade So-prov nu på måndag. En kommande skolchef absolut, alla förutsättningar finnes.

Detta barn måste vi genast skriva in på skolan som hedersmedlem. Bonusccheckar på pennor och gratis Dh-high tröjor, gratis studiematerial,  och gratis deltagande i karnelvalsloppet. Vi kommer bistå med uppfostran på skolan och ge en inblick i det viktigaste i livet. Vänskap.

EricA, jag och Maggan finns här lilla gosssebarn. 2500  gr, 47 cm. TAck för en lyckad kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0