Back to the crime scene

Hej kära blomblogg... Gud vad skoj att vara tillbaks till jobbet. Lätt gick det och inte var jag sur, bara trött. Lovet borde inrymma fler lediga dagar.... man kunde minska på sommarlovet för att få full möjlighet till vila under hösten. Efter en lång arbetsdag, vissserligen trött men glad så lyckades jag reflektera över att jag hunnit med massor på min göra lista och känner mig därmed nöjd och tror att veckan kommer att vara fantastisk liksom denna dag.

Alla elever var oxå på bra humör...inte bara kollegorna var glada. människor behöver vila, särskilt i samband med höstens infallande, årstidsväxlingar drabbar ngra människor.    Till de få som inte var glada idag säger jag bara. Stoppa in en penna på tvären i munnen och tvinga upp läpparna till ett smile, fundera över hur länge du kan vara sur då. Inte bara för att det ser fånigt ut med pennan i munnen utan man klarar inte att vara tjurig mentalt om munnen pekar uppåt.   ....<3

I morgon blir det en lång dag med böngryta till lunch, en onsdag som även den fylles med lektioner och utvecklingssamtal, likaså torsdag och fredag som fylles med massa lektioner och utvecklingssamtal och elevrådet. Man kan boka in allt så långt man klarar, man gör sitt bästa och jobbar undan lite.

Har redan lagat mat tills idag,  lite mis an place, nu väntar badkaret.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0