Dagen som är 1:a Maj

Kusinbarnet yller 15 år idag och jag grattar henne med hela mitt hjärta. Gårdagen förflöt bra, Sanaplan var full med handbollsungar som hjälpte till med försäljningen åt Lions.  Jerker fick ta emot ett stipendium för sitt engagemang åt baskettjejerna och det var inte en dag för tidigt, härligt att ställa upp för ungdomar ideellt, eftersom idrotten betyder så mycket. Att aldrig ge upp utan egóism, härligt.

 Die Kinder fortsatte med lite fest och lite socialt sällskap på Holmen efter Sanaplan vilket kändes skönt då barnen måste ut och sysselsätta sig och njuta lite, få tillbaka en identitet så här i vårtider... Jag var en skjutsande morsa resten av kvällen som fullföljde mitt uppdrag med körande.

Maken och jag kunde (titta på )  en ungdom som var så packad utanför på gatan att hela sällskapet som han var med, även glömde bort honom då han inte syntes till i sitt kräkande mot ett träd...vilket var problematiskt och fick följder då han var så trött att han inte ens kunde se dem, eller hitta ngt att hålla sig i här utanför. Hur kan det vara så skoj med att festa... jag har blivit så anti mot detta att jag inte längre kan fatta varför man blir redlös kl 9?
Slutet gott då han hittade flera lyckstoplar att hålla sig fast i efter vår väg... hurra'!!

Tack Erica för att du finns. När alla ord tar slut ställer du upp med ngra till. Nu kämpar vi med detta! Ingen rustning eller matplanering, eller blomplantering blir viktigare. Bara människorna räknas. 
Mitt motto för dagen är ^^njut av naturen och din omgivning^¨

Kommentarer
Postat av: erica

Hej alla raringar på Hällsängsvägen! Tack för att ni finns, kontrar jag med. Jag är så gammal nu att jag uppskattar mest av allt att jag har så fina nära vänner, som jag kan få räcka till för när det behövs, och som räcker till för mig när jag behöver det. Sånt ger trygghet och glädje i livet. Hälsa minstingen att vi kan rusta hennes lackdojor om hon vill vara rikigt fin nån kväll. Vi pimpar dem så att blondinbella och Sophie Fahrman blir bleka av avund! Hälsa alla förresten! Kram

2009-05-01 @ 15:31:24
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0