En ny vecka är på G

Tja, stormiga  åskväder får så småningom möta soligare tider.

Livet är till synes ganska lätt men kan var svårt då det vill lära en ngt, några har det lite lättare och andra har det lite sämre. Man säger vardagslag att alla vägar bär till Rom och så är det faktiskt. Kortare och längre resvägar beroende på vem som reser. För att utvecklas måste man resa på en guppig och lite svårare väg än man tänkt, annars blir resminnet ganska fatt och svagt. Detta blir mina visdomsord.

I morgon startar en ny arbetsvecka med muntliga nationellaprov, Louises utvecklingssamtal och Stina med prao på klockarskolan. Vi kavlar upp armarna och tar tag i de tre sista utvecklingssamtalen i klass 7a och hoppas att den sista inlämningsuppgiften till SET-utb. blir gjord.

Nu skall jag pysa ut i köket för att kocka lite indiskkýckling

Jag tog i alla fall boknördstestet som jag misslyckades att lägga in på bloggen, jag blev 51% boknörd och får nog bättra mig på det, att hitta i bibliotekshyllan  var lätt men jag orkar inte läsa i massor på ledighet, bara två. 
Inte heller vann jag och Eva på travet, men på lördag har jag hört att det blir god utdelning.

Kuckelikuuuu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0