Vårvisan skall upprepas

Jag har pratat med en kvinna, en klok vacker kvinna i sina bästa år. En kvinna som är gift med en framgångsrik man, de har flera ambitiösa vuxna söner. De har pengar på banken och behöver inte spara om ngn kommer i nöd framöver.v Kvinnan sade att hon kommit till ro äntligen Kvinnan sade att hon idag accepterat sitt uteende och sina brister och att hennes önskan var att få äta middag med sina söner vid flera tillfällen , vilket bara skedde gemensamt vid två tillfällen om året.

Jag tänkte tillbaka på ett möte med mina vänner där vi pratade om våra tillkortakommanden och om att duga i vardagen.  Vi hade alla ngn form av negativ tiltro till oss själva. Har alla detta?

Hur gör vi om vi inte är mogna att ta till oss detta att vi alla duger och att vi alla kan? Jag var hÄpen över denna vackra, kvinna. Hur hade hon kunnat få en acceptans så sent i livet om sitt yttre och sina brister. För mig är det en gåta, jag pratade med en för mig felfri person. Hon hade mognat, tyvärr lite för sent. Hon är akademiker, yrke och intelligens spelar tydligen ingen roll när vi själva listar våra tillkortakommanden. Men, eller But...... Som Tony Irving säger,   Alla gör vi det ngn gång, mognar, tidigare eller senare i livet och jag tror på det .
Ett starkt inre klarar yttre skavanker .

Dagens affirmation; Ett starkt inre klarar yttre skavanker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0