Robinsson

Känner att jag vill kommentera det första avsnittet av Robinsson, mitt favoritprogram som nu äntligen dyker upp. Deltagarna kändes inte så positiva utan det var mest negativt snack som fanns i gruppen, ja det är inte kul med främmande mäinnskor ihopsatta i grupp, dessutom utan mat. Tjejen som med stor iver och aptit  högg in på ostronen,  henne, skänkte jag en stor varningsflagg för magsjuka.  Det är inget man behöver vara expert för att uttala sig om men har man haft magsjuka eller problem i hög värme och luftfuktighet så vet man, man har en nära-döden-upplevelse. tjolahopp, så hade de magsjuka, taskig miljö, lera.

Varför ´trodde de att man skulle uppleva en sandstrand? jo för att Robinson Crusoe så vackert flöt upp på en strand vid ett skeppsbrott eller den lite nyare versionen Castaway oxå har lite vackert mijlöskimmer med för att glorifiera ensamheten, svårigheten att överleva....
Linda Isacsson som programledare...mjau... Farmen, Bonde söker fru, Wild kids i Norrköping.... det känns lite mer svenskt för henne. De borde ha satsat på Per Morberg i Vad blir det för Mat? eller Mat Tina. Eller varför inte Gyllenhammar som kunde tränat dem på att analysera den nya livssituationen de kommit i.    Nästan bara strostadsmänniskor, ingen naturmänniska. En kvinna som dödar söta ödlor... 

Ja,  hur kommer programmet att bli egentligen? Kerstin ramlade av piratplankan och Michel föll in i gemenskapens andra och lierade sig....vilket kostade på.  Jag hade röstat ut en tjej, Beatrice.  

Kommentarer
Postat av: erica

Eller så trodde de sandstrand eftersom alla andra femtioelva omgångar varit på just en sandstrand...varför tro träskmark då? Stackrarna. Men dumhuven...varför slurpa i sig slemmiga, lortiga ostron? De hade bara varit där i några timmar så såååå satans hungriga kunde de inte ha hunnit bli?! Vatten, är det enda man behvöer i en vecka...

Själv somnade jag mitt i...så jag kan inte uttala mig om deltagarna än...men tror på dig...bort med bea eller vad hon hette!

Kram

2009-03-22 @ 13:49:58
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0