Måndagar kanske är bäst....

Ännu en måndag av vårterminens alla måndagar. Det är skönt ....för när en måndag har gått,  ja, då vet man att raskt kommer en ny att uppleva. Jag tror att alla är glada av att ha måndagar eftersom de kickstartar alla till att samla in pengar till vår BNP. Alla måste delta för att det skall bli bra.........:)


Man tackar för alla goda tips vad gäller kost och rörelse, f ör man vill bli l i t e bättre och det är bra att veta att man har bensin så det räcker när man tankar och skall ut på resa . Jag tror också att det är hjärtat som behöver tränas.... inte bara andligt, det måste gå att träna det så att det utvecklas och bli större så att det kan ta till sig lite finskt sisu. Jag vet detta då jag inte är mentalt uthållig eller tävlingsinriktad att jag får lägga fokus innåt själen för att nå resultat.   Vidare är det bra att ha ett stort hjärta till sin omgivning, människor som har ett litet hjärta är tämligen begränsade när de är ute och reser.

Kidsen i klassen verkar vara uppåt av att gå på litteraturföreläsning med mig och Foley på onsdag... jag tänker baske mig köpa bullar till fikA och tänker föreslå att vi helt enkelt köper in en uppsättning med Habib-böcker som vi kan gneta oss igenom. Jag känner på mig att det blir bra i svenskan, det verkar gå bra med relationerna i klassen med och de har ett bra sätt mot varandra och mot lärare. Vilket gör att beröm haglar.


Nåväl, jag planerar in en SET-övning denna vecka också, ett rollspel får det bli. Fortsätta att göra värderingar, arbegta mot mobbing och grupptryck.
Chiao/ bella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0