Examen

Helt otroligt, ett nytt år har gått och det med en rasande fart. Det här med skolavslutningar gillar jag eftersom det avrundar ett år av prestationer. ... Igår hade Stina bal i Åvestadal, egentligen gillar jag inte detta eftersom de skall piffa sig ända upp till tänderna men allt flöt på, Stina hade hjälp av Eva med håret och jag fxade make up så det gick bra tycker jag nogeftersom hon var snygg.. Fast allt skall vara perfekt; blomma i håret och till och med skjuts i sportbil, Chrille ställde upp med detta och Stina och Sebbe fick åka gul Porsche. Sebbe han hade kostym och väst på sig men behövde dock inte fixa sig lika länge, hans skönhet var mer äkta' Wash and Go'.

På dagen hade niorna haft dragkamp över bäcken i Krylbo så kläderna som fanns hemma var totalt lerfyllda och det hade varit superkul, jag imnns det som igår... Peter var där och filmade. Ikväll blir ytterligare en kämpig kväll då alla  elever skall ner på staden där det skall vara streetdisco. Självklart blir det bara att stoppa in nässpray i ögonen för att bli lite extra pigg och vital i ögonvitan när vi skall ner på stan och vandra som förälder för att checka läget.

Jag konstaterade igår att jag har firat skolavslutning med massor av föräldrar genom åren, det finns till och med vissa föräldrar som har två barn födda samma år som lollo och Stina och då har man kanske träffats två gånger samma avslutningsdag rent av  :)  . Jag kommer ihåg när Stina fick stryk av Marie Noréns grabb vilket jag skrattade högljutt till igår, kan man tro de leker inte längre på samma sätt. Marie skrattade åxå när jag påminde henne.

Idag tar Sara studenten, spännande, och vad skall hon göra till hösten? Hon vill flytta och plugga och det kommer att bli tufft när barnen lämnar gökboet men det är så det skall vara... Louise tar studenten nästa år och då skall jag köpa mat och inte stressa som i år med bakning, tjälknöl och kassler hit och dit.
 
I morgon fyller min kompis år och det blir en härlig fest som jag sett fram emot länge, några överraskningar skall det väl bli och det känns kul att fira in sommaren och sommarlovet med kompisar.
chiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0