Temperaturen...

Jag har läst i en fantastisk blogg där en bloggidkare yppar sig i positiva ordalag kring vädret. Jag vet att denne bloggare fullkomligt frossar i positiva argument. Allt för att hitta goda argument till att orka vara ute i friskas kalla vädret. Personligen hatar jag kyla, och måste anstränga mig att hitta argument mot kylan och jag försöker....tänker positivt, för det måste man..... på att ....snart går kylan över....

Det är just det skribenten skriver om som jag hatar... röda köldskador på lår, spruckna händer, man måste smörja en gång i kvarten för att få behålla en vacker feeling. Idag skall jag vägra vinter och kyla. Jag har därför förberett med svenska kräftor, god kräftost och fantastiskt bröd. Jag kommer även att använda övriga kräftfestattribut för att få in augustikänslan. Det skall vara kräftfest för att få tänka på sommaren.

Jag har förberett allt....Det är lite mörkt ute, jag har hängt upp färgade lampor i trädgården utanför, jag har förberett med mina kräfttallrikar. Det kommer att bli kul!  Det blir silvertallen, jag och miniamaryllisarna och jag tror att de kommer tycka att det blir gott, vi är alla skaldjursfanatiker. Men jag hoppar över snapsen och partyhattarna  och önskar att det snart är sommar igen. 


Kommentarer
Postat av: erica

Härliga amaryllisen och alla lökarna! En kräftskiva på årets kallaste dag...that´s the way to tango!! Det är ju det jag menar. Gör kylan till din vän på nåt sätt. Kulörta lyktor i trädgården var...det konstigaste, roligaste jag hört på hela veckan. Då har jag ändå haft en hel del mentorssamtal :)

Nu skall jag ut i friska luften på en löptur med gasellerna, antiloperna och en giraff. Ensam vattenbuffel idag. Det blir tufft. När du vaknat ur kräftkoman, kan vi väl höras?

Kram e

2009-01-17 @ 08:33:21
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: het chilli

ja, du vet väl hur man blir vän med detv man hatar mest, eller intalar sig att man gillar ngt på ett positivt sätt. Nu tittar jag på körslaget men kommer att ringa dig i mogn för en liten promenad./ Like

2009-01-17 @ 20:34:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0