Rätt så bra...

Nu har äntligen paprikan kommit i jorden och  jag kan ägna lite kravlös tid till att försöka få den att kravla upp ur jorden, inte för att den brukar ge mycket utdelning men jag tycker det är lite extrA att ha drivit upp den själv. Allra mest utdelning  har jag på min chilliodling, den kan man misslyckas med lite då och då men den ger utdelning bara den får stå i fönsterljus och i lä från eventuell blåst. Det  tog tid innan jag fattade det...




Silvertallen och jag kanske skall på utflykt till Hälsingland i morgon för att se på kiddos handbollsmatch, inget är bestämt men jag känner just nu att helgen är efterlängtad. Vila och umänge med famijlenär precis vad jag behöver. Visst , Jobbet har fungerat bra och fortfarande kan jag känna att jag har världens bästa yrke. Man får energi och känner att det man gör intresserar. Ok, viss besvikelse kan uppstå vid misslyckanden av arbeten men det kan man inte klandra sig själv över hela tiden, man får fundera över hur man  motiverar ..........

Men man kan dock bli besviken på andra, då det kanhända att vissa framhäver sig själva, jag orkar inte lyssna på dem. De är energidödare. De tar från andra, lyssnar inte och känns oärliga. De sårar andra med skitsnack. Det är den positiva sanningen, då jag skall leta efter att nå inre frid. Nu kryper jag upp i soffan med en kaffe och jag hoppas på en nice helg!
/blm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0