Ont i kroppen

Äntligen måndag.... jag kände för att fuktboosta mitt ansikte igår kväll och tog fram det lilla lyxkittet jag fått av Annicka. Decleór fuktspray, bruksanvisningen står att läsa i minimal stil. Jag ignorerar att läsa och sprayar, jag slipper hämta mina läsglasögon. Raskt känner jag en svidning som svider och svider... Helt klart läste jag inte på bruksanvisningen. Miniamal text. Jag hatar bruksanvisningar....Parfym, det doftar gott i alla fall. Jag måste träna på att inte vara så impulsiv, miniamaryllsien och jag ligger dubbla av skratt.

Idag har jag ont i fötterna....Det behöver inte alls betyda att jag är otränad. Bara nagelstrång,  10 km löpning, jag skall klara denna dag.


Kommentarer
Postat av: Fredsliljan

här är receptet på dagens lunch:

vTillagning

(3-4 portioner)



600-800 g squash

2 tomater

3 burkar tonfisk i vatten eller olja

2 dl sojagrädde eller matlagningsgrädde

50 g Philadelphiaost light

50 g riven hårdost

salt o peppar



Värm ugnen till 225°

Skölj squashen och hyvla den till ”band” med en osthyvel.

Koka upp en kastrull vatten + lite salt.

Koka squashbanden ca ½ min.

Låt dem rinna av och lägg dem i botten på en smord form.

Hacka tomaterna och fördela dem över squashen.

Häll av vattnet/oljan från tonfisken, fördela fisken över tomaterna.

Vispa sönder Philadelphiaosten i grädden. Salta och peppra.

Häll blandningen i formen.

Strö den rivna osten över det hela.

Gräddas i 20 min.



Tillagningstid: 10 min + ugnstid.

Passar i alla faser.

…………………………………………………………………





2009-01-12 @ 18:24:22
Postat av: erica

Skrattar...det skall vara DU till det. Men kanske ditt hemliga recept på ett långt och troget förhållande. Spraya fejan med parfym!

Fredsliljan är seriös och skickar recept på mat hon...jag skickar inga recept alls...bara konstaterar att jag borde lagat mat för längesen. Poor Jerk, no food!

2009-01-12 @ 18:44:04
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0