Inredning

I dag har jag ägnat förmiddagen åt att dricka kaffe i tv-soffan tittandes på tv4, där visar man vårens inredningstrender. En tjej som bloggar om inredning tävlar mot en proffessionell inredare och skall på inredningsmässan i Stm hitta trender inom området....klarar de detta??? Jag är nyfiken men tämligen ointresserad, husmusen.blogg.se hittar fler detaljer inom området än den professionella......... hm..hm. Återigen, mode speglar vår tid och vi ägnar massor med tid till att piffa upp både här och där. Vi slösar och konsumerar....Det är intressant med prylar fast själv fastnar jag mer för färger och träslag och för möbelform. Egentligen avskyr jag saker utan funktion, de bara står där och tar plats och samlar damm. Jag trivs mest när man slipper flacka med blicken på saker överallt i alla möjliga färger... Vi har vackra tavlor men har ännu inte satt upp dem på väggen för de känns inte nödvändiga.

Top 5 för blombella

1.  Blockljus och värmeljus ger en varm mysighet

2. En udda pryl som kan ge rummet lite humor...

3. Hålla sig till samma färgskala och i samma stil i samtliga rum. Våga
 
4. Var personlig och visa dig, din familj och vänner i fotografier. Hemmet skall vara levande.

5. Se till att du har så mycket och avskalat att du snabbt och lätt kan städa utrymmen, utan att bli trött.
Rensa regelbundet bort nytillkomna prylar.

Kommentarer
Postat av: erica

Toppen, håller helt med. Du slog dem bägge med hästlängder. Blombellas inredningstips. Jag anlitar dig när vi köper hus! KRam

2009-01-18 @ 21:52:33
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0