Het chilli kockar för fullt

  Nästan klar med den heta asiatiska kycklingen, kul. Fredsliljan och jag utmanar varandra i matlagning. Vi lagar mat två gånger åt varandra i veckan. Vår största fråga är bara hur vi skall få någon att kocka på fredagar... skulle inte tro att paprikaplantan eller squashen skulle ställa upp, det är inte fisk på fredag. Kanske kan vi kanske locka fikusen att kocka, han brukar alltid ställa upp när det krisar... :-).

Jag har haft ett bra möte, där vi, paprikan och jag fick kreddit för våra idéer om vad som danar. En sak att lägga på på min veckolista av positiva intryck. Ytterligare ett samtal med en liten lök på skolan förgyllde dagen.

Länge leve roliga happenings och de som gör dem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: erica

Själv slog jag till med en kycklinganrättning som var helt okej. Pricen över i var den lilla skvätt portvin som jag hällde i.

Lycka till med era matlagningsutmaningar.

kram

2009-01-13 @ 20:58:41
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan inte du vara gästkock åt oss ngn dag? Du kan panera både mandelpanerad snitzel och panerad Wettex med pommes redan och gör numera gastronomiska köttfärssåser med rödvin och timjan som jag gillar....

2009-01-14 @ 16:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0