För det är lördagmorgon...

ja, det är ny dag och ett mirakel har redan skett. Min silvertall fyller nämligen 46 år och denne börjar likna en krontall, sådana som växer här på krontallsområdet, visserligen helt utan märkning. Silvertallen och jag, vi gick runt häromdagen och försökte lokalisera vilka gamla krontallar som finns kvar här i området där vi bor eftersom många av dem togs ner för något år sedan. Vi fann åtminstone tre stycken enorma och knotiga, även om vi bara hittade en med märkning. I området där kvickroten bor finns ett flertal knotiga alster som skulle kunna liknas vid krontallar men de är ännu lite unga för att bli märkta av årens vederblåsningar och hällregn.
 
Att åldras och vbara bli vackrare med åren....hur gör man det egentligen? Livet ikring oss som verkligen fokuserar på det yttre, makeover hit och makeover dit.... Hår, mode, kropp, mat, motion etc. Man tävlar i allt och förbättrar mot perfektion,  fast egentligen vet alla att det verkliga värdet sitter i i hur man är mot andra och mot sig själv.  Många betalar dyra klappar i juletider, fast men vet att det som verkligen betyder något är tid. Tid att ge bort för att samtala, diskutera, bli lyssnad och tid att lära känna sig själv och andra bättre. Detta slår all materiell strävan.

Kalas och huset fullt står på agendan idag, silvertallen har ännu inte fått någon fantastisk present men jag satsar på något sportigt som han kan njuta av när vi skall träna oss i form.











  


Kommentarer
Postat av: vildrosen

Grattis till silvertallen! Det är han och Glen Hysén! Silvermännen som åldras med stil.

Bra inlägg idag och bra kommentar till min blogg. Du är den klokaste av mina krukväxter! Tid för fika eller promenad imorgon? Kram kram

2009-01-03 @ 12:50:37
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0