Vinter, sol och motion på en arbetsdag :)

Idag är det lördag, sportlov... Men det första jag tänkte på i morse var på friluftsdagen som var igår. Jag var med på längskidåkningen i Åsbo. Där samlades ett hundratal, kanske tvåhundratal elever både från vår skola och Åvestadal. Vår skola höll till vid det konstgjorda spåret och Lasse hade packat skidor att låna ut till hela Avesta kommun tror jag., det var perfekt...bra grejer som får ungar att vilja prova skidåkning. Inte många har råd, eller kanske rättare sagt, prioriterar vintersportutrustning, men vilket ös det var. Jag blev utmanad till skidåkning hela tiden och rättare sagt...idag har jag träningsvärk i axlar och ben.  

Solen sken, ungarna var glada. Vi hade bara 30 elever från Domarhagsskolan som åkte och det var elever som tog sig an skidåkning med hela livet och med ett glädjeuttryck som jag inte sett hos många .  Många från Å-dal fick låna skidor och prova. De var frestade när vi stod där som proffs med utrustning och vallaexperter och lärare som åkte med i spåret.

En 7A -eloge vill jag ge till Tobbe och Timothy i klassen som inte är särskilt roade av motion.... Under gårdagen fanns det ingen tvekan om att ni verkligen kan åka skidor, jag fick goda råd och tips längs banan och detta måste ni göra fler gånger på idrottslektionen. Tobbe, 7 varv med oss, outtröttlig...    jag är imponerad. Linnea och Felicia, ni är verkligen duktiga och åkte varv på varv under fnitter. Markus, Andreas och Daniel...att åka med er skrämde mig.... mördarbacken till höger är brant och är dessutom följd av en nittiograders vänsterkurva. Tänk att Daniel fixade näsblod med staven i ansiktet, skidåkningen framför allt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0