Varför bönor?

Jag är en blomälskare, jag tycker det är härligt. Fast jag tänker vänta tills nästa vecka med några större inköp eftersom jag skall till Vemdalen med Silvertallen. Jag skull vilja investera i lite snödroppslökar, pärlyacinter och krokus. De gör sig så fint på bordet och står sig länge om man ställer dem kallt.

Att titta på blommorna och dess utvecklíng är fascinerande, jag har ibland fotat blommorna för att se hur de utvecklas, och varit förstummad över deras mänsklighet. Vad är det som gör att blommorna kan stänga sig på kvällstid? Varför kan mina ärtbönor gömma sin blomma på kvällen, när den väl är utslagen, för att sedan öppna sig igen ....eller ett blad som snor i hop sig för att sedan lite mindre tjurigt visa sig ? en kättätande?       De verkar rörliga

Idag har jag träffat stockholmaren, det visade sig att hon var i fantastisk form. Det blir väl så om man bor med ett ASSHOLE  ( fatta skämtet...) Jag skall umgås lite med henne på tisdagkväll och kanske kan jag få bli inspirerad, jag blev glad när jag träffade henne och Måns the incredible hulk de vet hur man skall fördriva det onda- med träning. Det skall jag göra torsdag, fredag, lördag och söndag. Då stiger mitt seratonin

/chiili beans 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0