Alla hjärtans dag :)



Alla hjärtans dag!!

idag vill jag krama alla som jag känner ..... Dessutom har jag bröllopsdag i dag och Eva fyller år, hon som absolut inte lider av åldersnoja. Nej, hon tycker att rynkorna blir mindre djupa när hon blir ädre eftersom fuktkrämen gör stor nyttA    :). ................................Säkerligen blandar lärarna på no-institutionen ihop lite medel för att förhindra ålderdomen. Vi språklärare pratar bara om ålder, utseendebeskrivningar- inre och yttre egenskapr. Framåtblickar i böckerna, bakåtblickar . 

Vad gör en människa vackrare, det som gör att man inte ser till det yttre???  För mig känns det som om människor med karaktär har levt ett lite mer utsvävat, intressant  liv, med lite sömn, hårt arbete, mycket socialt engagemang... Utseendet är bara en bonus. Det är insidan som räknas.

Till alla jag bryr mig om:

Lev och ta risker, det är vad livet handlar om,       jag tänker På affärsmannen  Mats i Carnegie.... Gör rätt för dig själv och var inte en belastning för andra... Ingen har levt vårt liv före oss och det finns in!ga riktlinjer för hur och vad som är rätt.
Acceptera bara det bästa, ingenting är färdigt från början, det är vad vi gör av det som möter oss på vår väg. Vad vi väljer att se och att minnas och vad vi väljer att spara
Kärleken kan gudskelov inte mätas, men när vi har upplevt den, kan den inte tas ifrån oss. Den finns där i våra hjärtan.

Kommentarer
Postat av: erica

Vad fint du skrev idag. Jag håller helt med dig. Många kramar på er bröllopsdag och en extra kram till dig vännen, med det stora hjärtat.

2009-02-14 @ 12:14:55
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0