Monarkins våryra

Så har man dragits med i monarkins våryra... man tittar på tv och följer med i nyheten att de skall gifta sig Victoria och Daniel. Man blir lite fundersam när mamma Silvia sitter med en lapp i knäet för att hålla tal till Herr Daniel, det får inte bli fel. Nej en felsägning kan kosta sig dyrt.  Jag hade förväntat mig detta familjetal mer personligt och för en gångs skull lite mer personligt och folkligt. Daniel från Ockelbo. Ja, medryckt av denna yra åkte vi igenom Ockelbo igår där samma gubbar stod på torget, samma gubbar som intervjuades och jag gissar att samtalsämnet var lika som under gårdagen. Jag tycker det är härligt och att han lärt sig att stå ut pga kärleken, han har nog karaktär i sin personlighet och måhända lite temperamentsfull, vilket verkligen behövs i kungahuset.

Min famor var överförtjust över detta kommande bröllop och det tyckte farsgubben med som verkligen är en royalist ut i fingerspetarna. Han kan alla kungahus i Europa, släktskap, vilka som är gifta med vilka. Han läser skvallertidningar och är lycklig över dessa figurer på ngt sätt precis som i sagan. Jag är inte imponerad, fast de promotar Sverige i och för sig. Vicotria verkar ta sin uppgift på allvar och vill vara en förebild för oss svenskar. Lycka till! Man skall leva med den man älskar. 

Kommentarer
Postat av: Erica

Hej käraste blombellur...Sälen var som väntat, vackert och snörikt!

Kul kommentar du hade igår...om ungar på restaurang! :)

Håller med om det tragiska i att Silvia måste läsa innantill när hon skall säga nåt snällt och klokt till Daniel...och att hon ser ut som Jokern i Batman är ännu mer tragiskt...stackarn. Hon var ju fin som hon var!

Kram till dig!

2009-02-26 @ 18:51:57
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0