Massage

I sista numret av I Form kunde jag läsa hur bra det var att göra ansiktsmassage var je kväll . För att driva ut vätskeansamlingar i huden som lätt bildas där.

Typiskt att vätskan sätter sig där, man vill behålla den i kroppen.... men inte i kinderna... påsar... Så nu varje kväll försöker jag med ansiktsmassage. Jag masserar och fuktar för att göra mig lite snyggare och framåt 43 kan man kanske få se ett resultat värdigt att utvärdera, en fräsch hy.

Jag har läst  att Cleopatra sov med guldmask varje natt för att se yngre ut, vilket jag kan bekräfta nu av att ha sett henne. Cleoptra, liten med sot kring ögon och guld i panna och på haka. Drottning och säkert 14 år...

Man kommer själv knappt närmare ett SPA  vart femte år än en ansiktsmask från H&M, eller äggvita i ansiktet som budgetvariant.  Jag provade den i helgen och ansiktet blir stelt ungefär som på en mumie... man kan inte röra en ansiktsmuskel. Det är bara att fortsätta med massage och fuktkräm och jag inbillar mig att det är bra för mig, ja, jag e ingen expert.  Jag skall boka in en behandling hos Desiree´s, och  alla som känner mig vet att jag kommer att välja en lyxigare variant med choklad och varma stenar. Dessutom Slipper mina döttrar göra sig roliga på mina chokladbekostning. Det får bli peelingar, rengöring, vaxmasker, baddande varma handdukar, massage, stenar och avslappning.

Det är känslan som gör en person. Du är vad du gör-. du

Kommentarer
Postat av: erica

Masker och skit...du brukar ju själv säga att snyggheten kommer inifrån...och då är du snyggast i världen! Så det så!

Men massage och varma stenar...peeling och choklad...det är livskvalitet...

2009-02-18 @ 19:15:50
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0