I dare to take this test....

Jag har blivit utmanad av Ericasvardag.blogg.se och Katinka att tala om fem maträtter som de verkligen avskyr och varför.

1. Jag hatar pitepalt med fläsk, och då menar jag inte i rund form, jag ´menar blodpalt med vitsås och fläsk. Den gången man fick det som maträtt som barn, blev jag äcklad, tjörjd, förstörd...det kändes som timmar att pina mig igenom detta.

2. Grönskakssoppa med klimp, en degklump kokt i buljong, äcklig, äckligare och äckligast..... Vemmm lagar sådant i dag? Nu har man torrostade brödkrustader, vilket är okej!

3. Helstekt lever, Det var oerhört populärt när jag arbetade på centrumrestaurangen, när vår lokala köttleverantör levererade till restaurangen, färsk. Det var bara män som åt, det var kö, de ville ha mer. Männen raggade på oss tjejer som jobbade och jag fattade inte varför. I dagsläget vet jag att det berodde på levern :)   Jag tycker konsistensen är hård, seg och tanken på inneållet gör mig förvirrad....reningsorgan...

4. Engelska färska räkor. Totalt okryddade, bleka, pryda och i många konstiga färger. Väldigt Brittiska. Själv tänkte jag bara på magsjuka. skyndade mig att beställa en whiskey för att ta kål på alla bakterier.

5. Ärtsoppa - konstig konsistens, bubblar i magen. Det känns konstigt att jag inte är överförtjust, min man älskar det och har ätit det en gång per vecka under hela sin uppväxt. det är ngt jag aldrig tillagat....


TRE SAKER som jag är bra på :::::::)

1. Jag är bra på att tand hand om mig själv och min familj. Jag vet att de har det bra och att de uppskattar det jag gör. Jag prioriterar detta mer än allt annat, tiden är så kort fram till att ungarna flyttar hemifrån

2. Jag är bra på socialakontakter  och älskar verkligen detta. Jag tror att de i min omgivining märker detta.

3. Jag är bra på att ställa upp för andra människor och behöver tänka på att inte bortprioritera mig själv....

Kommentarer
Postat av: erica

Jaaa...du är bra på allt det. Men helstekt lever är godare än leverbiff...

kram

2009-02-19 @ 13:10:53
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nä nu misströstar jag och åker till VIkarbyn...ingen uppdatering av blombella idag heller...man får ju inte veta nånting om hur hon har det...hur friluftsdagen var t ex...

Kram så länge

2009-02-21 @ 11:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0