BWO var absolut bäst

Igår var det dags för en schlagerdelfinal i Leksands stroa hall, Ejendahls Arena. Röstsystemet var lika krångligt som vanligt och innan jag fattade att BWO var kvar till andra chansen var jag hysterisk. De och EMD och Velvet gillade jag mest. Jag gillar inte egentligen...ballader, de blir bara bra när man sitter själv i bilen och har radion på hög volym :)

Igår var en härlig släpdag. Jag hade spelat på tjejtrav med Eva som låg sjuk hemma, hon lovade ändå att fira med att slå klackarna i taket om vi vann, men vi förlorade redan i de två första loppen. Vi ger inte upp Eva och jag....vi kommer att vinna stort innan sommaren så vi måste ge travet lite turlig chans och tid och satsa de gånger det ser bra ut med pållarna..... Vad skall vi göra med pengarna då...Eva ville hyra en målare, men när vi väl vinner har hon redan målat om!!!!

Igår var jag ute på en långpromenad med Petra, det var skönt väder ute och kallt, Trixie sprang överallt medan vi gick och gick. Jag är glad över att Petra och Joanna blir kvar på orten ett tag till, det underlättar när man vill ha ngn att prata med, att inte behöva planera att umgås.

Stina och jag var hem till mamma för att beställa lite kläder på Ellos, det är svårt att hitta kläder till mor eftersom de skall vara praktiska och passa henne i modell.Det får inte vara så mycket tyg heller, man kan nästan köpa kläder för en 12-åring till henne. Byxorna måste ha resår i midjan och inte åka ner, tröjorna måste vara tåliga från fläckar etc. Vi hittade inget men vi får åka ner på stan på måndag för att handla, hon har inget att ha. Allt är feltvättat eller fläckigt eller välanvänt. Men detta kommer att gå att ordna när Stina och jag väl tar oss an uppgiften.

En sak som jag är nöjd över och som jag gjorde bra var min Thaimat. Hon är helt fantastisk min kompis på Thaiaffären, jag brukar handla där ibland och vi småpratar  och hon ger ut sina recept. Hon vill att jag skall vara med på en Thaimatlagningskurs. Igår gjorde jag följande delikata mat. Citronwokade nudlar med vitkål och lök.
Thairäkor med paprika, minmajs och cashewnötter i ostronsås.
Basilikacurry med kycklingfilé och bambuskott.      MKT gottt

Idag söndag är det handboll, två tre matcher och en Elitseriematch som Louise skall delta eller sitta på bänken på, Avesta spelar mot Kroppskultur som ligger strax före Avesta i tabellen. De har 11 poäng och Avesta har ...........2. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0