Blombella är i skrivande stund stel

Tänk att det är så drygt med längdskidor i fjällen, backarna är brantare än i slalombacken och där märker man åtminstone ut de svåra partierna med färgskyltar, blå för lätt backe, svart är en avancerad backe... Man känner till detta och det är en allmän praxis  ingenstans såg jag hur svår och kuperad backen var förutom på ett ställ.e där man varnade för brant backe och stup. Jag var stel av skräck.  Kärlekstur....pyttsan, men jag blev varm och het :)

Efter att ha varit i fjällvärlden och insupit den friska luften så är man tillbaka på normalt läge igen. Alla springer runt, stressandes. Någon bokar in möte, där alla skall delta och någn missar information. Jag dubbelkollar, Ja, det är verkligheten när man inte kan sätta in den  i ett slowmotionläge för att fundera och få till det. I affärsvärlden kallar man det för snabba puckar, eller kasse in...Ja, vad tusan kör så det ryker........

Fast om man funderar för mycket blir det ingenting gjort, bara ett evigt diskuterande. Nej, jag föredrar nog snabba puckar och som en kollega säger, ¨gör om, gör rätt¨.  Dewt är nog bäst.

Idag skickar jag en tanke till en av mina bästa vänner med flickvän.

Nu skall jag arbeta på en powerpoint, jag tror den blir bra.

/ blombella

Kommentarer
Postat av: erica

Ja nu är det lite stressigt på jobbet...men vi håller ut...och jobbar på. Det blir nog bra imorgon! Du har fått en utmaning av mig...gå in på min blogg och läs...sen är det bara att svara på.

Hur gick det för Johan förresten?

kram

2009-02-09 @ 17:36:25
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: erica

Uppdatera bloggen nån gång då....man lessnar ju ur på dessa gammalmodigheter...

Blähääää

2009-02-11 @ 22:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0