Torsdag på HällsängARNA

Tjoho!

På hemmaplan igen och med livet i fokus så här på sensommaren. 36 i Handicap i golf och med motioneradet i balans kan man njuta av höstens nya termin på skolan.

Jag har längtat till jobbet under lovet  och det har gått ganska fort, just detta lov tycker jag. Fräscha lokaler, fräscha kollegor och kanske mest AV ALLT .. glada, utvilade  personer.  Wunderschön. Snart kommer våran tyska utbytestjej, Miriam... vad vi skall hitta på när hon är här vet jag inte.... men jag kanske inte skall prata ihjäl henne eller skämma ut mina barn med det men det är ju så rooooligt att snacka tyska ibland. Peter blev sågad av Arne sist för sitt tyska uttal och då blev han lite tjurig och sade allt på engelska ist'llet ... man kan undra varför,  själv har vi skämtat lite väl vilt med det tysksvenska uttalet, faktiskt sen tonåren då vi  tvingades att lyssna på tysksvenskbrytning på extrajobbet.....


Jag har inte lyckats särskilt bra med mina odlingar i år. Jag har i och för sig överöst min potatis med Kväve-fosfor lösning så den blev kanonbra både i mängd och storlek. Ddessutom så brinner numer min hästbajs bra i komposten och skall så göra under vintern´. Vindruvorna har blivit bå och jag skall inte ha dem till ngt vin, nej, det köper jag men jag skall fresta mina arbetskamrater.


Hemmet här i skogsbo är utrensat och städat och man kan packa upp stugbohaget, man skulle tro att vi bott ddär hela livet så mycket grejor och småpolck handlar det om....


Livet fortsätter                                                  Ja.... nu har jag varit i Stm. Helt fantastiskt skönt. Shopping, god mat och fantastiska restauranger. Det finns mycket att göra och mycket att se på. Dessutom kunde jag hitta klappar, vilket jag alltid har problem med annars. Tack Hjärtan på tråd.... jag tror att du kommer till interfloras himmelrike.


Kommentarer
Postat av: Tina

Skönt att du bloggar igen Bella, har saknat dig....

Kram

2009-08-20 @ 21:16:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0