Mycket luft och god mat

Jag blev inspirerad idag när tjejmilen lockade tusentals med kvinnor att motionera, kanhända är det lite speciellt med just ett kvinnolopp och det är kanske därför som en man hade skickat in till en reporter att det borde heta satmaran...

Man skrattade inte ens, bara tycker att det är därför som elaka kommentarer får fäste. Ironi och avundsjuka, killar det blev ändringar på startlistan på vasaloppet, där kvinnorna tidigare klädde ut sig för att se ut som män för att ens kliva in i skidpjäxorna... killar... gör lika och spring tjejmilen utklädda, det kommer garanterat locka till skratt.

Jag sprang själv milen idag, förbi Germundsbo- Rembo - Grönvallen- Habbors-soptippen- klockarskolan- hem
Gick inte allt för tungt, huvudsaken är att jag spöar blomman i tid. Vi tävlar för att konkurrera, den gamla silverräven tjatar om göteborgsvarvet... jag har lovat i ett svagt ögonblick på ett nyår som vi firade med Jerker, Erica, Christer, Gunilla och Håkan och Eva att jag skulle görA det ngn gång. Men då måste jag veta att jag skall få champagne efterråt och en sushimiddag på Sveriges bästa sushirestaurang.

Mejerinamn:
lyckost
sillmjölke
säljer som smör i solsken
filbunke
Betalt för gammal  ost
sålt smöret men tappat pengarna
vilken gräddfil
vilken smörare
smörsångare
inte för allt smör i småland
ostkrokar
Lyckost






Kommentarer
Postat av: Anonym

grädde på moset---

2009-08-30 @ 18:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0