Gardiner eller inte gardiner, det är frågan....



Jaha... efter en kväll hemma hos en väninnna blev jag så betagen av hennes piffning i hemmét att jag belutade mig för att göra ngt radikalt. Insåg då snabbt att man inte kan träna sig på att bli både en husmor och piffare genom att plocka bär, svamp, sylta och fånga kräftor... ej heller att föglömma min odling av potatis och tomater... Hur skall man då nånsin bli hängiven piffare. Att hänge sig till själhushåll kräver sin man och kvinna.

Alla runt om mig piffar och rustar och sorterar hit och dit, vad gör jag... odlar. Det har jag verkligen njutit av men tiden för det är slut. Här skall köpas blommor tänkte jag och blev genast som min far ... tygblommor. Vad kan man göra... man är uppfödd med dem i alla sorter och färger.

Det blev till slut gardiner. Kanhända är jag lite färgblind men tyckte det blev bra, jädra pickel och merjobb. Magdalena på jobbet... jag som är så anti mot gardiner, nu har jag enfärgade... med svarta jalusier. Jag retirerar. Du är bättre på piffande se bara på arbetsrummets skåp. Vi är chockade. En del blir stumma men jag ger mig med gardiner. Tror du på dem så tror jag med. Men........ svarta jalusier känns harmoniskt


I morgon är det ledarskapskurs, Eva håller i den och då kommer jag lära mig leda klassen med Johan.

Älskar jobbet :), min familj och såklart min släkt, minA vänner å Siggekatten
Chiao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0