Blombella drömmer sig bort en stund...




Har inte gjort annat än att rensa kantareller de senaste tre timmarna hemmaq efter en joggingvända och jag har kommit fram till att det är verkligen bra terapi att rensa svamp när man skall koppla av och vila tanken en stund. Det är bara så att man behöver varva ner ibland och det har varit en dryg vecka eller två förresten med allt omkring sig.

Det är gott med kantareller och jag brukar slösa dem på en härlig svamppaj med lite parmesanost och en god grönsallad. Jag tycker nog att man kunde ta lite vin till men kanske det får bli om två veckor. Det är helt enkelt för lite vin nu, men det kan man snart ändra på då det snart är dags för vinprovning här längre fram. Röda viner... vad kan det bli måntro. Man kan göra svampröra med rödlök och creme fraiche till kött, det underbara receptet fick jag av en svampkollega, Maja. Undrar hur mycket hon kopplar av när hon rensar svamp? Hon plockar massor... jag må fråga...

I Feiro är jag mest i tillhörafasen på jobbet nu ... kan det bli bättre. Ger veckan tio kantareller av tio möjliga

Kommentarer
Postat av: erica

härligt att du kom förbi ikväll. du är en fin vän. du får tio kantareller av tio möjliga!! Kram

2009-08-25 @ 21:02:34
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0