En bra tripp på sällskapsresa, Albin och maken vann

Hemma igen från påsklovets strapats till Mariehamn, en resa med familj, släkt och härliga vänner.
Tänk på att jag följde påsklkärringarnas råd, varannan vatten till vinet och drinkarna, synd bara att inte Ben & Jerry´s fanns att inhandla .

Det var filminspelning ombord och jag tror nog TT jag undgick den, puh........... Det var Per den gamle pnsionärsvirtuosen och den lite mer excentriske bantades bartendern Håkan, den blonda vakten som verkligen räddade en av resans yngre passagerare på ett heroiskt sättv. Likaså fanns den kvittrande städtjejen ombord, hon som kom fram mot 12 snåret  på natten för att städa, eller den korta raska servitören Alfonzo som var i fokus på filminspelning i deras dagsarbete.. Filmcrewet hängde på hela tiden men folk gillade detta tror jag. Tony irwing var bra liksom Wallmans schlagerbar. Tänk om vi skulle ha så här på skolan.... häng med bella till klass 7a, vecka 16.... hur går det med Pelle och Lisa, kastar de suddd????
Hur ser det ut  i fikarummet och vad samtalar de om?




Vinnare på spelet denna resa var Peter och Albin, 40 bagis each...

Jag inköpte tre finare vinsorter, en parfym och en hudkräm. Vad kan man mer säga, jo 

Jag ger sällskapet 5 amarone av fem.
Ger underhållningen 4 av fem amarone.
Maten får 3 av fem amarone.
Hytten får 5 av fem amarone
Bussvärden 5 av fem amarone
Spelet 5 av fem amarone
Musiken får 3 av fem amarone
Shoppingen får 4 av fem amarone
Toaletterna ombord frå 2 av fem amarone
Maken som danspartner får 0 av fem amarone ( du måste tränas och våga...)
Upplevelsen får 5 av fem amarone

Kul

Kommentarer
Postat av: erica

låter som en kul tripp. du får definitivt fem och fem amarone som vän i alla fall!

Kram och ha kul i morgon i Örebro!

2009-04-18 @ 00:11:56
URL: http://ericasvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0