Att orka dagen idag

Hur gör man när orden plötsligt tar slut, när det inte finns ngt mer att säga. När man förstått att man inte lärt sitt barn vad sorg är, hur tacklar man sorg och dessa stunder ? Att lyssna på och inte kunna förklara. Saker som egentligen är till för vuxna inser jag är lika för dig som är ett barn i mina ögon. Att  Tiden läker alla sår och att tillit till andra är mycket värt blir bara ngt som kanske ekar som tomma ord. Livet behöver bearbetas, det är så satans svårt att förstå. Nu utgår vi från det som är, vi biter ihop, vi hjälps åt. Vi älskar. 

Kommentarer
Postat av: erica

Jag tror inte att sorg går att läras ut, inte heller kärlek. Man visa det för andra, man kan visa hur man själv tacklar sorg, visa kärlek...men hennes sorg måste hon själv uppleva. Det är oerhört smärtsamt att bli lämnad. Man blir inte bara av med en person man älskar, man blir av med det liv man hade ihop, saker man brukade göra...vardagen blir inte densamma igen på ett långt tag...hela konceptet, som är ens liv, förändras...så småningom kommer hon att märka att förändringen inte var av ondo...det fins ljus på andra sidan tunneln..men tills dess måste hon sörja på...och låta sig distraheras av er. Göra roliga saker ihop så man skingrar de mörka tankarna. Hon är supergo tjej. Jag lider med henne. Och med dig, för jag vet att du lider, när dina barn lider. Kram till Blomkvistarna!

2009-04-30 @ 09:54:52
URL: http://ericasvardag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Stor kram till dig gumman som ställer upp. Det är åt helvete ett tag men tiden läker ju faktiskt. Man blir kär igen även om det just nu ser ut som det aldrig ska ske igen. Alternativet skulle vara att aldrig utsätta oss för kärlek och det vill vi ju inte men vi kan ibland få betala ett högt pris.

Anna

2009-04-30 @ 14:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0