Älskar våren, har ställt ut mina påskliljor på trappen

Nu är våren äntligen här..... visserligen åkte jag till Stm för att möta den, och det var ett rekord i sig. 18 grader och människor som klätt av sig ytterjackor och strumpor. Att våren kommit var helt säkert för människor samlades i drivor just för att sola, umgås och fika och äta på restauranger. Även de minsta fik hade lyckats få ut ett bord till kära flanörer som ville umgås ute på stan och få en glimt av solen. Detta gjorde även jag och mina vänner, vi hittade en restaurang med mysiga platser, där man kunde få solsken, se krokuslökar blomma och få en fantastisk lunch.

Att åka och umgås med fyra kompisar var helt fantastiskt kul. Prata, prata, tjata,prata, prata, surra,skratta,surra. Helt enkelt ville vinterns alla tankar ut på äventyr för att sortars och läggas till minnena för oss alla. Ett tankens monument  över den tid som flytt,  inte många kommentarer sades om boken, där två själar stängt inne sina känslor och haft vintertid...rent av istid.  Ja vad kan egentligen bli bättre. Vila,god mat, inspiration, vänskap, längtan efter våren.

När man kom hem från Stm väntade en fantastisk överraskning. en grillning och fantastisk god mat från famlijen. Till och med vin väntades trots att jag egentligen inte alls var sugen på det idag. Det var fortfarande soligt på kvällen och man fattar ju hur otrolig våren kommer att bli och det stundande påsklovet....

Idag skall jag rodda av altanen. Lort skall bort och ordning skall bli, trots att det nte alls är vårväder idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0