Älskar lov





Äntligen får man vara i stugan och vårbona, städa ut allt skit för att fylla på med nya saker, fräscha. Ja, sådan är jag gillar ATTha det fint i stugan. Det är bara att lasta på brasan.... Efter att ha putsat altanfönstren har jag satt upp beige- panellängder och det blev snyggt tyckte jag. Jag är inte mycket för mönster, tycker om just beiga färger :)

Sedan har jag tagit dit alla mina överlevande pelargoner, lite trist blev det för Lennart, min doftpelargon, som tyvärr förlorade en gren vid fraktandet, raskt spred det sig en citrusdoft i stugan. Sedan har jag planterar två hinkar med potatis för att ha till midsommarsillen och lite ruccolasallad och blandsallad. Kul att plocka tidigt... Det är det som jG älskar, ett lugn infinner sig i mig.

Turligtvis hade de två solstolar i samma modell som de jag har redan på Öo B, eftersom ´vi numer är många potensiella solare i sommar. Jag slog till och köpte dem, nu fattas bara en ny grill. Blomman och jag är oense, han vi ll ha en äkta grill medan jag vill ha en elgrill...haha, tänker alla... varför inte en gasol.  NeEEEJjj!

Jag vill grilla utan att palta med gasol och briketter, men jag undrar varför saluförs inte dem nå mer....

Nu har jag gjort matsäckspåsar till kidsen till kryssingen med chips, läsk och godis. Jag har köpt en lite vinflaska att skåla i för i morgon åker vi blomqvistare med respektive på kryssning. Inte blåkulla, det var för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0