Shopping i storstaden

Ja.... nu har jag varit i Stm. Helt fantastiskt skönt. Shopping, god mat och fantastiska restauranger. Det finns mycket att göra och mycket att se på. Dessutom kunde jag hitta klappar, vilket jag alltid har problem med annars. Tack Hjärtan på tråd.... jag tror att du kommer till interfloras himmelrike.

Ja, nu har man haft en skön helg, trist bara att en helg går så fort...

tjolahopp så är det plötsligt söndag kväll igen.
Jag har varit i Stockholm med St Paulan över helgen.  Lite klappar och lite kläder till mig åxå....vi har promenerat och promenerat, det är fantastiskt  att gå och titta på allt och all julhandeloch upptäcka att man hittar I storstaden-Det är kul med lite stadsliv och roliga restauranger, det är inte roligt att gå ut här hemma och äta . ..

Under besöket hann vi hann med både thairestaurang och  italiensk restaurang och några trevliga pubar. Man måste vila benen också.. .ibland.  

Hjärtan på tråd var så charmant och lämnade en glögg  som vi kunde dricka när vi blev för kallfrusna. Tack Hjärtan på tråd, ditt hjärta räcker till många blommor 

/blombella

Kommentarer
Postat av: vildros

Det är visst kul att gå ut och äta här i stan...bli inte för pretto nu blombella! Mam och Pap bjöd mig och julstjärnan på burning duck idag. God mat och trevligt sällskap. Men Stockholm är det ju inte förstås...man får hålla till godo med det man får...gott nog för mig!

2008-11-30 @ 20:17:08
Postat av: vildrosen...

Nej...alla har det inte så bra som du som har julstjärnan med ut på gödselspridning. Det är bara roligt att komma till stm på vilohem för papegojblommor stundtals och slappa. Pretto blir aldrig en amaryllis, fast man skulle tro det så långa och raka son plantan ter sig i fönstret.

2008-11-30 @ 21:36:40
Postat av: Hjärta på tråd

Vad kul att ni slog rund bland jord och myll i storstaden och att ni intog adekvat växtnäring. Själv skulle jag behöva mer av sånt då min tid går till att plocka vissna blad och att byta jord - tåkigt. Men jag ser ljuset ovanför krukan, bara tre veckor kvar tills jag kan blomma ut!

2008-12-01 @ 10:34:24
Postat av: Anonym

Tänk att hjärta på tråd och vildros kan hjälpa till att sprida mylla över ägorna här på lokal.

Snart slår jag ut av glädje....av en knopp blir en blomma så vacker.



Ps jag kan berätta ett blomrim nästa gång vi ses....

2008-12-01 @ 12:05:53
Postat av: Coccillana Etyfin

Tack för vin och blomma!

2008-12-02 @ 15:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0