Kvickroten och jag...

Visst är det skönt med våren... allt blir så mycket lättare när det är ljust ute och naturen är upplivad av levande  blomster.


Jahaaaa..... äntligen börjar det lacka mot sitt slut och snart skall jag blomma ut,,,,lite gödning i kväll som ett litet hyllningsepos....  man börjar slappna av.     Idag skall jag och kvickroten träna lite inför cabaren, det går skakigt men det går framåt och ibland lite bakåt.

Jag har fruktansvärd träningsvärk i ljumskarna efter min skiddebut., det är svårt det där med skidor. Jag upplevde inte skakningar i mina vrister av smärta och obalans denna gång, något som som jag verkligen led av förra vintern, då insåg jag att man måste träna lite kondition. Det verkar som om min löpträning har gett resultat, även om jag soffat till mig lite på den fronten under december, jag priorieterar inte detta just nu. Värken i vristerna var som bortblåst.... All rättning, möten, den rosaflikiga amaryllisens läxor och diverse sociala uppdrag har prioriterats före.  Men nu är rasten slut....man kommer in i andra andningen, nu skall nöjen prioriteras och jag skall gödsla själen med luft, samtal och glädje. Ljumskarna kommer att lida, jag skall klara att köra lite skidor. 



 

Kommentarer
Postat av: vildrosen

amaryllisar och kvickrötter som åker inlines ihop...en syn för trädgårdsmästare!

2008-12-16 @ 20:42:33
Postat av: Anonym

Men amaryllisen då...jag tyckte du sa att du bloggat...men inget nytt sub sola...mea culpa kanske, jag hörde månne fel? Men du, ryck upp dig...vi är många som läser bloggen och vill ha förnyelse!! Kram och God Jul din lilla lök!

2008-12-23 @ 16:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0