Det är så härligt med jullov....

Ja.... nu har jag varit i Stm. Helt fantastiskt skönt. Shopping, god mat och fantastiska restauranger. Det finns mycket att göra och mycket att se på. Dessutom kunde jag hitta klappar, vilket jag alltid har problem med annars. Tack Hjärtan på tråd.... jag tror att du kommer till interfloras himmelrike.

Jaa.... så var det dagen före dopparedagen och mrs. Amaryllis tillagar glöggkokta revbensspjäll, ja sannerligen luktar det inte juligt i köket. Inte värstans svårt men ändå 13 tummen upp på Tasteline. Miniamaryllisen syr för fullt så det känns superskönt med ledighet. Jag tycker att jullovet kom i god tid i år, annars brukar vi sluta den 22:a december och då är man helt slut vid denna tid. Nu är granen klädd och paketen har gudskelov blivit inslagna så tomten är välkommen.

Ikväll kommer grannblommorna in på lite julknytis, en tradition som sträcker sig nästan 20 år tillbaka och det brukar vara gott att provsmaka julmaten och prova någon ny ölsort. Ungarna, som visserligen är stora nu, har laddat med lite filmer och lite godis. Under mogonen har jag tittat  på nyhetsmorgon på tv4 och där har man rimstuga, Jonas Hallberg, Josefine Craaford och en Steffi ûstek rimmar för fullt... Stefi rimmar lika illa som jag men Jonas är en riktig fena på rim och hans röst är så härlig. Själv känner jag en blomma som kan detta med rim, jag har ett paket här...

Kalla dagar läggs den på
varma dagar i en vrå
Ha i sängen när du fryser


Idag har jag tillbringat stor tid på shopping, vi skulle bara till elgiganten och hämta en beställd julklapp, Peter tyckte det var otroligt att det tog tre timmar att åka till Elgiganten.... men det tar sån tid att handla och aldrig blir jag nöjd, Alla mina blomvänner är snygga i kläderna, de har snygga kombinationer och färger. Men jag hittar bara kläder som är tajta, långa eller mönstrade och det hatar jag. Alltid köper jag för stora kläder, jag har verkligen problem.... Nu köpte jag en jacka i stl 38 och det borde passa....Dagen före nyår skall vi åka till Romme Alpin för lite skidåkning, det blir vår julklapp till Sebbe, miniasmaryllisens xtralök, han skall få lära sig att åka skidor och kanske tycker han att det är roligt. Han får åka med hjälm och ryggskydd och träna.

Jag hoppas ATT min blomvänner får en skön jul, tack fredsliljan för din julklapp, den lyser lika stark i mörkret. Kram...nu skall jag ta en promenad.

Mrs Amaryllis 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0