att vila...

Jag tycker att sådana här dagar förgyller tillvaron. Att vila sig i form det är det som gör 'et- Många jagar för att hitta det perfekta, men är det verkligen värt jagandet? Jag är trött på det, jag vill göra det jag vill. Man få köra anden i glaset och följa viljan att det ska ske ngt. lite gör man med vilja, en uppfriskande promenad runt Skogsbos omnejd.
Den rosaflikiga miniamaryllisen arbetar på i det tysta med sin biologiuppsats och skriver med en tulipankollega som bakar lussekatter. Min bror säljer kakor med sin dotter för fulla muggar och vi pyntar trädet utanför med fågelmat och talgboll, själv försöker jag tvätta bort alla tvätthögar som ligger, medan jag väntar på silvertallen som snart kommer hem.  

Tvprogrammen i helgen har varit : postkodsmiljonären, På spåret, handboll Sverige mot Ryssland, Dansbandskampen (stundtals...) Idol....Stjärnor på is, Tv-helgen kommer att avslutas med Bonde söker fru och Wallander.
  
Jag smider ytterligare planteringstips och kommer att förgylla min vecka på jobbet.  Jag kommer jobba järnet så att allt går som på räls.
 Imorgon skall vi ha litteraturdag för år 7 och det kommer vara kul att få fokusera helt på svenskan och olika genrer, det blir en rolig vecka med julfest på tisdag, julshowsmöte på torsdag och Dala Husbyhotell på fredag med arbetslaget.

/ Amaryllis stå upp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0