Gröna växter...

Vi hade en fantastiskt julfest igår, tre amaryllisar delades ut för god tjänst och för att de är så treliga...de ackumulerar på pluskontot och får en extra eloge. Där vattnades v i med konstvatten och det var kul att se alla blommor på skolan. Några blommor hade vissnat och blev avtackade... man blev rörd. Ett flertal blommor saknades bland oss med ingen nöd gick på oss för det, tvärtom fick vi lite mer av det goda som vi behöver. 

I dag däremot var det lite kaotiskt, smålökar som inte vill mogna o växa  till sig och jag fick ägna ett flertal minuter med att prata med dem....det sägs att man skall pratA  mycket med blommor och det märks,,, särskilt blommor som blivit lyssnade på e så rediga att diskutera, lyssna på andra blommor och höra andras åsikter. Det är en träning i att bli fullstor och utvecklad blomma. Jag missade ett möte med andra blommor i dag pga f andra blomsiutationer som uppstod under dagen - 

Ibland kan jag tycka att gröna växter är bäst, de som inte bara blommar för en period.  Man blir så lurad när man får en sådan blomma och jag tycker att skönheten ligger i att visa sitt rätta jag och orka blomma året runt - inte bara blomma till för att  därefter kort vissna. Jag vill hjälpa mina blommor att behålla blomningen livet ut . Att hitta djupet i sin blomlök.  

I morgon skall jag och blommorna äntligen till Dala Husby-hotell på julbord. Magnifik mat hoppas vi på och blommor i full prakt.

/ Mrs Amaryllis- mörkröd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0